نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1394
-
الف
+

توصیه های کلیدی «کبیر حسینی» برای اشتراک کنندگان فصل سوم «نواهنگ»

«کبیر حسینی» در حاشیه جلسه هم اندیشی فصل سوم «نواهنگ» از تجربه حضورش در این رقابت گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کبیر حسینی» آوازخوان جوان افغانستانی و مقام اول فصل نخست مسابقه «نواهنگ»، در حاشیه جلسه هم اندیشی برگزاری فصل سوم این رقابت هیجان انگیز در مصاحبه با خبرنگار شبکه آی فیلم 2، اظهار داشت: حضور در نواهنگ برای خودم یک تجربه خوب و شیرین بود؛ این رقابت برای من آزمون خوبی بود تا توانایی های خود را بیشتر بشناسم.

مقام اول فصل نخست مسابقه «نواهنگ» با اظهار خرسندی ابراز داشت: اشتراک در این رقابت و البته وقایع بعد از آن برای من بسیار خوشایند بود.

به باور وی، بزرگترین فایده و مزیت مسابقه نواهنگ این است که فرهنگ و هنر اصیل موسیقی افغانستان را زنده نگاه داشته و برعلاوه آن به خوبی معرف توانایی این هنر و گنجینه فرهنگی به دیگر کشورهای فارسی زبان و همسایه است.

«کبیر حسینی» در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری مسابقه نواهنگ می تواند بسیار موثر باشد، چرا که موسیقی اصیل در افغانستان نیاز به احیاء دارد.

نامبرده ضمن تشویق هنرمندان برای اشتراک در این رقابت گفت: من به تمام هنرمندان مهاجر توصیه می کنم کمبود و کاستی های خود را نادیده بگیرند و در این رقابت اشتراک کنند و اجازه بدهند تا قضاوت بر عهده داوران این رقابت باشد و با امیدواری و تمرین مداوم پا به این رقابت بگذارند. مهم ترین چیزی که شخصا تجربه کردم تمرین بسیار برای این رقابت است، همچنین انتخاب صحیح کارهایی که قرار است اجرا کنند در کنار مشاوره با افراد با تجربه از جمله موارد لازم به توجه می باشد.

«حسینی» در پیامی خطاب به هنرمندانی که در دوره های قبل در جمع برگزیدگان نهایی قرار نگرفتند، عنوان کرد: در هر رقابت و چالش، ممکن است یک فرد کامیاب و دیگری حذف شود اما توصیه می کنم با تجربه کسب شده از دوره های قبل دوباره در این مسابقه اشتراک کنند و به خود ایمان داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: بنا بر شرایط دوره های قبل، مطمئن هستم که فصل سوم این رقابت در سطحی بالاتر اجرا خواهد شد و باز هم به هنرمندان عزیز توصیه می کنم در این رقابت بزرگ اشتراک کنند و از فرصت پیش آمده بهره ببرند.

«کبیر حسینی» متولد 1374 است که از سال 1383 وارد عرصه موسیقی شده و علاوه بر نوازندگی و آهنگسازی، تاکنون چندین آلبوم را به حیث آوازخوان منتشر نموده است. وی در فصل نخست مسابقه «نواهنگ» توانست مقام اول هیئت داوران و مقام مشترک منتخب مردمی را به دست آورد.

گفتنی است «نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای آوازخوانان با استعداد افغانستانی مقیم ایران، برگزار می شود.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد

نظر شما
ارسال نظر